Hvordan felle av med elastisk kant

 

Som for det meste her i livet, er det mange måter å gjøre ting på i strikkeverdenen også. Denne gang skal vi vise deg hvordan du feller av med den islandske avfellingsmetoden. Dette er den ideelle teknikken å bruke for vrangborder, for eksempel for mansjetter, sokker, eller genser-kanting. Ofte når du feller av maskene dine kan kanten blir for stram, mens det du ønsker er en elastisk kant. Fortsett derfor og les denne bloggposten for å lære hvordan du får den perfekte finishen.

 

Vi skal bruke bomullsgarnet Pima Cotton i fargen khaki og 5 mm strikkepinner (størrelse 8) fra We are knitters.

 

 

Vi har strikket en prøvelapp i vrangbord-mønster som er laget ved å strikke 2 rett og 2 vrang, og vi skal nå se om vi faktisk får en elastisk avfellingskant.

 

Stikk strikkepinnen i høyre hånd inn i den første masken, som om du skulle strikke den vrang, slik som vist på bildet.

 

 

Stikk strikkepinnen inn i den andre masken som om du skulle strikke den rett.

 

 

Legg tråden rundt strikkepinnen og dra den ut gjennom de to maskene. Du vil nå ha 1 maske igjen på strikkepinnen i høyre hånd.

 

 

Flytt masken tilbake til strikkepinnen i venstre hånd og start på nytt.

 

 

Gjenta disse stegene frem til du har fullført omgangen, og du vil se hvor mye mer elastisk denne avfellingskanten blir i forhold til når du feller av masker på den tradisjonelle måten.

 

 

La oss sette i gang, bruk et av dine pågående prosjekter og øv deg på å få en så elastisk kant som mulig. Oh! Husk å ta masse bilder og del dem på sosiale medier ved å bruke hashtag #weareknitters.

 

I denne bloggposten skal vi vise deg hvordan du feller av med å bruke den islandske avfellingsmetoden. Den ideelle teknikken å bruke for elastiske deler av plaggene dine, slik som for mansjetter, sokker, eller t-skjorte-kanting. Vi har brukt en elastisk vrangbord som er laget ved å strikke 2 rett, 2 vrang, og med bomullsgarnet Pima Cotton fra We Are Knitters og et par 5 mm strikkepinner (størrelse 8). Følg instruksjonene og du vil se hvor lett det er å huske denne teknikken steg for steg.