Hvordan hekle riller

 

 

Image: photo-1

 

 

 

 

Dagene blir stadig kaldere, og det er tid for å finne frem dine varmeste ullgensere, så her kommer vi med en liten steg-for-steg forklaring for litt inspirasjon. Hvem har sagt at riller kun kan lages ved å bruke to pinner? Det er langt ifra sannheten. Med bare noen få WAK-nøster og en heklekrok vil du snart lage gensere i riller ved å hekle.

Image: photo-2

 

 

Til denne guiden har vi brukt: en 15 mm heklekrok og et nøste med vårt tjukke ullgarn

 

Før du begynner bør du vite hvordan du lager luftmasker og hvordan du hekler kjedemasker. La oss sette i gang!

Image: photo-3

 

 

For å hekle denne masketypen kan du hekle så mange luftmasker du bare ønsker og/eller trenger.

Image: photo-4

 

 

Omgang 1: Hekle hele omgangen med kjedemasker. Ved slutten av omgangen hekle 1 luftmaske.

Image: photo-5

 

 

Nå skal du snu arbeidet ditt. Se på toppen av arbeidet ditt.

Image: photo-6

 

 

Omgang 2: Vi skal hekle denne omgangen med kjedemasker (slik som forrige omgang), men denne gang skal vi stikke heklekroken kun gjennom den fremre løkken av masken.

Image: photo-7

 

 

Ved slutten av omgangen skal vi hekle 1 luftmaske.

Image: photo-8

 

 

Omgang 3: Vi skal hekle denne omgangen med kjedemasker også. Men denne gang skal vi stikke heklekroken kun gjennom den bakre løkken av masken.

Image: photo-9

 

 

Ved slutten av omgangen skal vi hekle 1 luftmaske.

Image: photo-10

 

 

For å fortsette å hekle denne teknikken må du bare fortsette med å repetere omgang 2 og 3 så mange ganger som nødvendig, helt til du når ønsket lengde.

 

Som du kan se, er det en svært enkel masketype blir nydelig med vårt tjukke ullgarn. Vi gleder oss til å se plaggene eller tilbehøret du vil lage med denne teknikken, og vi håper du vil dele bilder av prosjektene dine på sosiale medier med hashtag #weareknitters.

 

 

 

I denne guiden skal vi vise deg hvordan du hekler riller. Nå som det er kaldt ute vil du elske å bruke denne teknikken til å lage supervarme plagg. For å vise deg hvordan du gjør det, har vi brukt en 15 mm heklekrok og vårt tjukke ullgarn The Wool.